Általános Iskola

A tanulók iskolai fejlesztése 3 pedagógiai szakaszban történik:

  • Alsó szakasz (1-3. évfolyam): Pszichés funkciók fejlesztése, képességek és szokásrendszer kialakítása játékosan, alapvető részképességek kialakítása.
  • Középső szakasz (4-6. évfolyam): A valóság megismeréséhez szükséges ismeretek, technikák elsajátításáig a napi tevékenységbe ágyazott ismeretközvetítés, készségfejlesztés. Alapvető kultúrtechnikai ismeretek gyakorlása.
  • Felső szakasz (7-8. évfolyam): Előtérbe kerül az ismeretek bővítése, és differenciált alkalmazása, munkaképességek kialakítása, beépítése és alkalmazása az egész napos tevékenységek sorába.

A fejlesztés során – figyelembe véve a tanulók egyéni sajátosságait – lehetőséget kell biztosítani a differenciált képzési-nevelési feltételek megteremtésére, törekedve a kevésbé sérült funkciók aktivizálására.

Nevelési célok

  • sikeres beilleszkedés a közösségbe, a közösségi formák elfogadása, követése
  • önkiszolgálási szokásrendszer kialakítása
  • viselkedési formák, megfelelő beszédmodor kialakulása
  • közösséghez tartozó igények megjelenítése
  • igazmondás tisztelete
  • egyéni tulajdon tisztelete
  • tisztaság- és rendszeretet igénnyé fejlesztése
  • feladat- és szabálytudat kialakulása
  • feltétel nélküli nyitottság elkerülése
  • egészséges kapcsolatteremtő készség kialakulása, barátság, párkapcsolat
  • család tisztelete
  • tolerancia készség
  • esztétikum tisztelete
  • segítségnyújtás, ajándékozás örömének megismerése
  • egyéni ízlés kialakulása, érvényesítése
  • önálló világkép, értékrendszer
  • önismeret kialakítása, reális kép önmagáról, korlátairól, lehetőségeiről
  • egészségmegőrző, környezetvédő szemlélet kialakulása

A fejlesztési területek

  • anyanyelv és kommunikáció
  • természeti környezet
  • társadalmi környezet
  • életvitel és gyakorlati ismeretek
  • művészetek
  • testi nevelés

Habilitációs – rehabilitációs foglalkozások

E foglalkozások keretében a tanulók olyan speciális – egyéni vagy kiscsoportos formában történő – fejlesztése valósul meg, melynek célja az iskola általános célrendszeréhez illeszkedő fejlesztőprogramok, terápiás eljárások alkalmazása.

Területei:

  • logopédiai foglalkozás
  • gyógytestnevelés
  • differenciált fejlesztés írás-olvasás és számolás tantárgyak kapcsán
  • egyéni fejlesztés
  • festésterápia
  • kutyaterápia
  • gyógylovaglás
  • gyógyúszás